tirsdag den 24. november 2015

Et optøet Moskusskind er ikke godt

Det der ikke måtte ske er sket, vi har plus grader her i Paamiut og det betyder så at mit moskuskind, som stod ude på trappeafsatsen, er tøet op og har nu været det i tre dage.
Jeg har derfor taget skindet ind og drysset 4 kg salt ud over det. Inden jeg saltede det, tog jeg lidt billeder, da der flere steder er huller i skindet.

Jeg har nu sendt en mail til Great Greenland, dem som skal garve skindet, hvor jeg har vedhæftet billederne og forspurgt om det kan lade sig gøre at garve det, eller om der er for stor risiko for at det vil sprække under garvningen.
Nu håber jeg på svar inden d. 2. december, hvor der er sidste frist for indlevering hos Royal Arctic line, som skal sejle skindet til Qaqortoq.

Hvis ikke Great Greenland kan/vil garve det, vil jeg gøre som Elna og tage ulden fra, forsøge at lære at karte og spinde, så jeg i det mindste kan få noget lækkert blødt garn ud af det (skide) skind.










overdrysset med fire kg salt



Ingen kommentarer:

Send en kommentar