mandag den 18. august 2014

Endnu et par Crocodile Stitch Baby Booties blev færdige

En af mine kollegaer skal være mormor igen, hun ville gerne have et par af mine Baby booties, som hun kan give i barsels gave. Da hun ikke ved hvilket køn barnet har, ville hun gerne have i neutral farve. Jeg købte et bundt Fabel long print, farve 651, fra Drops.
Jeg har jo tidligere haft problemer med at få støvlerne ens i farven, fordi farveskiftene i garnet har drillet mig lidt, men med Drops Fabel long print, har jeg løst det problemet.

 I kan se hvilke farver der er i Drops Fabel HER

Opskriften på støvlerne kan I finde HER

I kan finde links til hjælp med engelske opskrifter i et af mine tidligere indlæg HER

Der går ikke et helt bundt til et par baby støvler, så jeg lavede også lige en suttesnor til, håber hun så også har lyst til at barnebarnet skal have den, ellers må jeg jo finde en anden der har.

DIY:
Sutte-snoren lavede jeg således:

1. række:7 fastmasker omkring klipsen
2. række: 1 lm, 7 fm
3. række: 2 lm, 7 hstm
Gentag række 3, til den ønskede længde (max. 22 cm)
hækl 8 - 10 lm og derefter en km i modsatte side
hækl fm i hver lm, hæft.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar