tirsdag den 22. juli 2014

Buksedragt til min datter

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at sy min datters buksedragt færdig, jeg købte stoffet sidst jeg var over og besøge hende og nu skal jeg derover igen, hun bor i København, så måtte hellere blive færdig så jeg selv kan aflevere det færdige resultat.
Det er bare så meget længe siden at jeg har haft brugt min overlocker, så jeg brugte rigtig meget tid på at tråde den, der var hvid tråd i og det kunne jeg jo ikke rigtigt bruge, men heldigvis fandt jeg hurtigt brugsanvisningen.

 Jeg er rimelig tilfreds med det, men ikke helt. Jeg havde glemt at tjekke hvilken nål der var i min symaskine.. det var en str. 105, så den rykkede desværre nogle tråde ud i halsudskæringen... rigtig øv bøv, men ikke noget at gøre ved. Jeg skiftede til en str. 70 og det gav et meget bedre resultat.

Mønsteret har jeg købt i stof2000, det kan du finde HER

Stoffet er købt hos Stof & Stil HER Jeg købte 2,5 meter og det var lige nok til en størrelse smal.

Da jeg skulle sætte løbegangen på, hvor bæltet skal være i, brugte jeg mit strygebræt. Jeg trak dragten hen over strygebrættet og derefter satte jeg båndet på med nåle, det var det jeg syntes var nemmest, ellers var det svært at få det til at sidde nogenlunde lige.
Jeg mangler bare at ligge den op, men det venter jeg med til min datter har prøvet den, så jeg er sikker på at den passer i længden.

Symaskine ( 29 år gammel i år) og overlocker, blev støvet af.

Stoffet klippet og klar til at gå igang med at sy

Her kan ses, hvordan nålen har trukket tråde ud... rigtigt ærgeligt. 
Så skal overdel og underdel sys sammen og løbegang påsys.


Det færdige resultat, mangler bare at blive syet op. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar