søndag den 15. maj 2016

Flere strikkede strømper

Så blev der tømt lidt ud i strømpegarns lageret, garnet jeg har brugt hedder Rikke, et Jacquard strømpegarn, som er købt hos Strikkefeen ,  min lokale garnpusher i Frederikshavn.
Jeg købte tre nøgler, to i farve 7 og en i farve 8.

Opdatering d. 20/5-2016, jeg er åbenbart meget dårlig til at huske, for garnet Rikke er ikke købt i Strikkefeen, men i netto, jeg har netop i dag mødt en dame i flyet tilbage til Paamiut, som strikkede af dette garn, hun fortalte mig at hun havde købt det i Netto for 5 kr. pr. nøgle... 

Det er blevet til et par i farve 8 str. 28/29 og to par i str. 39, en til mig selv og min veninde.

Børnestrømperne og dem til mig selv, er strikket på fem pinde, da jeg ikke kunne finde ud af at overføre måden at strikke dem på til rundpinde strik, de er strikkede efter samme mønster som de sort/hvide i Dette indlæg.

Strømperne til min veninde er strikkede på to små rundpinde, begge par på en gang, de er lavet af alle resterne. Jeg er simpelthen blevet så glad for at strikke strømper på den måde, for så bliver de færdige på samme tid og når man strikker af rester, skal man ikke skrive ned hvor mange rækker man strikker med de forskellige farver.

Strømperne i str. 28/29 er sat til salg i min AmioAmio butik


Farve 8 str. 28/29






strømper til min veninde

strømper til min veninde

mine egne strømper






2 kommentarer:

  1. Hej Irene, det er fine farver! jeg kan godt lide denne kombi med grøn og lyserød :0) i øvrigt, jeg har min 4. blogfødselsdag og har en konkurrence, måske vil du bare kigge over? bare efterlade en kommentar, gerne i dansk :0) Kh Ulrike

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker ja jeg synes også at det er en super fed farvekombination.

      Tillykke med din Blog-fødselsdag, jeg har været over hos dig, skønne ting du laver.

      Hilsen
      Irene

      Slet