søndag den 30. marts 2014

Kreativ hygge formiddag

Jeg har jo som fortalt før en "genbrugs" veninde, hende som jeg bytter genbrugsgaver med.
Vi har de sidste par år taget på begagerums marked i Aalborg, for at sælge noget af de ting vi ikke bruger selv mere og for at have et frirum hvor vi hygge dag sammen. Det er en af måderne vi nyder at være sammen på.
I år har vi valgt at udvide vores sortiment, med hjemmelavede ting, det der gjorde udslaget var de lysestager jeg gav hende i værtindegave nytårs aften, hun er overbevist om at vi sagtens kan sælge dem. I kan læse om dem HER
Vi vil ikke kun lave lysestager, men også bordskånere, hvor vi hækler rundt om låg til  f.eks. rødbeder m.m, ophæng til planter, gulvtæpper og puf af gammelt sengetøj, der kommer sikkert mere, men nu får vi se hvad vi når.
Vi gik frejdigt igang med at besøge genbrugsforretninger for at købe brugte urtepotter, dem fik vi ikke mange af samt sengetøj, vi var også i Tieren for at købe lysestager og "garn". Vi har bedt venner og familie om at samle glas med låg til os, for vi kan både bruge lågene til bordskåner og glassene til at plante blomster i.
Vi mødtes fredag formiddag og gik i gang.
Min veninde kan ikke hækle, så jeg måtte lære hende det, den store udfordring i det er at hun er venstre håndet, jeg har læst mange steder at det er svært at hækle når man er venstre håndet, derfor bestemte vi os for at hun SKULLE lære at hækle med højre hånd. Det viste sig at hun er mega lærenem, i starten gik det ikke så godt med at lave stm, men så viste det sig at når hun slog garnet om nålen, var det fra den forkerte side af, da det blev rettet, var de bare perfekte.
Jeg synes faktisk at hun kan være temmelig stolt af sit aller første hækleprojekt. Denne skønne lysestage:
Kan I forestille jer hvor flot det blive når der kommer lys i?

Flot første hæklede projekt
Vi fik ikke lavet garn af det sengetøj vi havde, så det brugte jeg aftenen på at lave, der bliver godt nok meget ud af et dynebetræk og hold da op der bliver meget fnuller, godt jeg ikke har gulvtæppe på.
Her kan I se hvor stor garnnøglen blev, af et dynebetræk og et blomster ophæng.

Lidt af det vi har købt i genbrug, starten på en bordskåner og det garn vi bruger.
Jeg skal nok løbende lave indlæg om de ting vi får lavet og selvfølgeligt også om vi får solgt nogle af vores ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar