tirsdag den 25. marts 2014

Hårbånd på under 30 minutter.

Jeg har købt "hæklerens stor teknik- og mønsterbog" ej hvor er den bare inspirerende  og spændende.

Jeg har længe gerne ville hækle et hårbånd til mig selv, da jeg ikke er så glad for de stive hårbøjler, de trykker mig bag ørene, så jeg får hovedpine.

Inspireret af bogens side 107, flettet bånd, har jeg lavet mig et hårbånd og det tog ikke engang 30 minutter at lave det.

Jeg vil prøve om jeg kan skrive hvad jeg har gjort, så I også kan lave jeres eget hårbånd, med lige det garn i gerne vil bruge.

 Flettet hårbånd: Ring: 7 lm, saml til en ring med 1 km
                             Første række: 3 lm, 3 stgm i ringen, 3 lm, 1 fm i ringen, vend
                             Gentag første række indtil du har et bånd på ca. 30 cm, alt efter hvor elastisk det er.
                              Når den ønskede længde er nået, hækles der mellem 30 - 40 lm, alt efter hvor langt et
                              bindebånd du vil have, vend, i 3 maske fra nålen hækles en halv stgm, hækl en halv stgm
                             i alle lm rækken ud. bryd garnet og hæft.
                             Der laves et bånd magen til i den anden ende af båndet.
                       
Hvis det er noget volapyk jeg har skrevet, så det ikke et til at hækle efter, må i meget gerne skrive til mig, så jeg kan få det rettet ind.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar