onsdag den 10. juli 2019

Cashmere trøje til min datter

Min datter er ikke særlig glad for uld, hun synes det kradser helt vildt, men hun har fundet ud af at Cashmere og moskusuld kan hun godt holde ud at have på. Jeg har i mange år gerne ville strikke en trøje i Cashmere til hende, men når jeg har fundet noget 100 % ren Cashmere, ja så har det kostet en formue. Nu har jeg så fundet frem til Garnudsalg.dk hvor de sælger Blackhill Cashmere once til 99,75 kr pr. 50 g. nøgler, det er billigt.

Så nu er jeg i gang med en trøje til min datter opskriften er også købt hos Garnudsalg.dk og hedder Wanderling opskriften er på engelsk. Den strikkes oppe fra og ned.
Jeg har lavet lidt om på opskriften, da min datter ikke brød sig om snoningerne ned langs ryggen, ikke ville have lommer og ikke ville havde den i A-form. Jeg stikker den på pind 3,5

Det var oprindeligt meningen at hun skulle have den i fødselsdagsgave, men jeg var usikker på om jeg havde lavet den for lille, så hun blev nødt til at prøve den da jeg var kommet til midt på brystet, så nu skal jeg ud og finde noget andet til hendes fødselsdag, så hun får lidt som hun ikke ved noget om.

Hun er så vild med trøjen og garnet at hun gerne ville have en mere i en anden farve, så nu er der bestilt garn hjem i en lysere grå, vi var endda så heldige at netop den farve i disse dage er sat ned til 69 kr. pr. nøgle, så den næste trøje bliver en endnu billigere trøje.

Hvis der bliver rester nok tilbage skal jeg strikke en hue til hende, som vi har set inde i Tivoli, hos en som kun sælger produkter i Cashmere, hvis jeg kan finde ud af det uden opskrift.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar