onsdag den 27. februar 2019

Lækker og bløde bølger

Endelig har jeg lavet noget til mig selv. En super lækker blød  og stor trøje.

Jeg har brugt opskriften Bølger fra ByAmstrup , jeg kom til at bestille det forkerte garn hjem, så min er strikket i Sky fra Dropsdesign købt på tilbud hos Rito.dk, farve 15 lys mint mix,  den er strikket med to tråde. Strikkefastheden passede ikke, så jeg måtte op i en pind 12 for at få den til at passe. Det vil sige at den passede ikke helt alligevel, den passe med antal masker på 10 cm men ikke med antal pinde, så selve trøjen ( bulen) er lavet en bølge mindre en i opskriften, ærmerne har jeg lavet som der stod i opskriften, men dem burde jeg nok også have lavet lidt mindre, jeg synes de er meget lange.

Jeg startede med at strikke ærmerne og jeg startede med at strikke dem på strømpepinde str. 12, men det kunne jeg simpelthen ikke få mine hænder til at arbejde med, så jeg gik over til to rundpinde, må dog sige at jeg IKKE synes det er nemt at strikke på så store pinde, det er som arbejdet ikke glider så let som ved mindre pinde, maskerne skal vrikkes/skubbes op på pinden fra wiren.

Når ærmerne er så lange, bliver jeg nødt til at tage trøjen af når jeg spiser, ellers bliver de da vist meget beskidte. Men trods det så tror jeg at jeg kommer til at bo i den trøje, den er simpelthen så lækker blød og let.

Jeg har brugt 9 nøgler, altså 450 g






Ingen kommentarer:

Send en kommentar