mandag den 18. februar 2019

3 karklude i forårsfarver

Jeg har hæklet karklude, løbende ved siden af alt det andet jeg har lavet, nu lå der så 3 stk, som bare manglede at få hæftet ender, dette er nu gjort.

De er hæklet i Portugisk bomuld, købt i Fakta, mønsteret er Grums, Jeg hækler bare 1 halvstgm og ikke stgm. Altså hækler jeg 1 fm og 1. halvstgm skiftevis rækken ud, næste række hækler jeg halvstgm. i fm fra sidste trække og fm i halvstgm fra sidste række. Når jeg hækler mønsteret på den måde, kan jeg nok ikke kalde det grums længere, men ved så ikke lige hvad jeg skal kalde det, indtil jeg finder ud af det, bliver det kaldt for grums :-)

Jeg har hæklet på nål 2,5, slået 56 masker op, startet med 1 fm i 2. maske fra nålen. dvs at jeg får 54 masker pr. række.
Karkludene måler 22 x 22 cm.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar