mandag den 10. december 2018

Tykke varme sokker, til de små fødder.

Dejlige tykke varme sokker str,23-24 strikket i 100% uld, Læsø hedegarn, fra Læsø uldstue
Sokkerne er strikket i resterne fra min Klavertrøje I kan finde opskriften til den HER

Sokkerne er perfekte i barnevognen, så den lille ikke kommer til at fryse om fødderne.

Der var ikke lige meget i de to nøgler mørkebrun, som jeg startede med, derfor trak jeg alt garnet ud af den største, for at finde enden og så strikkede jeg begge sokker med samme nøgle garn, der var ikke nok garn til hele strømpen, så derfor er tå´en lavet med lys brun.

Jeg har strikket på pind 3½, slået 32 masker op og brugt 35 g.

Jeg har stadig nogle rester tilbage af det her garn, så der skal helt sikkert strikkes flere små sokker i løbet af vinteren.


Resterne skal bruges helt op og sokkerne skal være ens, så begge sokker strikkes med det samme nøgle 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar