mandag den 17. december 2018

Nytårsraketter

Jeg har for lang tid siden set et billede af hæklede nytårsraketter, jeg syntes simpelthen de var så søde og sjove, at jeg bestilte sjove sikkerhedsøjne hjem fra Rito.dk.  Jeg havde nogle Grillspyd som jeg har købt i Menu, de er 25 cm lange og ca. 3 mm tykke. Jeg har forsøgt at finde nogle firkantede blomsterpinde, men det er ikke lykkedes mig, jeg ville gerne have haft nogle lidt tykkere og længere pinde, for at kunne lave nogle større raketter. Håber det lykkes mig at finde nogle inde nytår.

Jeg fortalte min datter at jeg havde tænkt mig at hækle nogle nytårsraketter til bordpynt ud til mig arbejde ( jeg skal nemlig arbejde nytårsaften) hun vrængede lidt på næsen og kunne ikke helt se ideen i det, men da jeg viste hende billedet af dem jeg havde fået ideen fra, ja så var hun helt med på ideen og mente at jeg helt bestemt også skulle lave nogle til hende, de skal nemlig holde nytår for vennerne hjemme hos dem selv.

Så nu skal jeg altså igang, har i dag lavet den første, en prøve for lige at finde ud af hvor mange masker, hvor lang den skal være, hvordan bund og top skal laves m.m. Jeg er rimelig tilfreds med mit første forsøg, men der skal dog nogle justeringer til for at være helt tip top. Jeg kan så også med det her projekt få lidt bund i mine bomulds-rester.

Jeg kan overhovedet ikke huske hvor  jeg har set billedet og hvem der har lavet de raketter jeg så.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar