fredag den 20. juli 2018

Hæklet nederdel i Bomuld

Jeg har endelig hæklet en nederdel til mig selv, jeg har længe haft lyst til det og nu har jeg altså taget mod til mig.

Jeg købte en hel del Drops💖you7,  100 % bomulds, igennem en facebook gruppe, viste ikke helt hvad jeg skulle bruge det til, men kom så på at jeg kunne jo lave en nederdel i flere farver, hvis jeg bruge nogle af alt det andet bomuldsgarn jeg har liggende.
Det blev så en kombination af garn fra Drops, Mayflower og Bumbo, syv forskellige farver i alt.
Når man hækler med så mange forskellige farver, bliver der en hulens masse ender som skal fæstes, det fik jeg så ikke gjort løbende, dumme mig, men det blev gjort en aften hvor der var så varmt at jeg ikke kunne hækle, fordi mine hænder var våde af sved.
Jeg har brugt 450 g ialt. Jeg har brugt nål 3,5

Garnet har ikke helt samme hæklefasthed som det der er brugt i opskriften, så i stedet for at hækle str. xxxl ( som jeg skulle i følge måleskemaet) har jeg hæklet str. xl, den er så også blevet en del længere end i opskriften, men for mig gør det ikke noget, for så kan jeg bruge den på arbejde også og så elsker jeg lange nederdele.
Længden er 82 cm, fra øverste kant til nederste kan af en spids.

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle sætte forskellige farver knapper i eller om de skulle være samme farve alle 5, jeg valge at de skulle være samme farve. Jeg skal have syet knaphullerne lidt mindre, jeg havde ikke tænk på at de jo udvider sig og så er knapperene faktisk for lille, så de hopper ud af kanphullet og så risikere jeg jo at tabe nederdelen.

Jeg skal have et eller andet inden under når jeg bruger den, på grund af hullerne, om jeg syr et lille underskørt eller bare bruger cykelshorts har jeg ikke helt bestemt mig for, men i første omgang bliver det cykelshorts, for jeg skal absolut have den på i aften, når jeg skal ind og se LOC i Tivoli, sammen med min datter. J
eg skal så også have en overdel ud over, det var kun for at I skulle kunne se hvordan den sidder at jeg har toppen inden i.
I kan finde opskriften til nederdelen lige HER  Det er en Drops opskrift.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar