mandag den 23. juli 2018

Grøn Stummelchen

Jeg faldt simpelthen pladask for denne lille fyr da jeg så ham første gang, stummelchen hedder han og han er lavet af zhaya desings opskriften fås ikke på dansk på Zhayas hjemme side, men den fås på engelsk, tysk, hollands, fransk og italiensk. I skulle tage og besøge hendes hjemmeside, der er rigtig mange søde opskrifter.

Hvis I helst vil hækle efter dansk, så har Marianne Topping oversat den med tilladelse fra designer. I kan finde opskriften lige HER

Min Stummelchen skal pakkes i en lille pose og afleveres som trøstebamse på Bispebjerg akutmodtagelse, jeg har en aftale med Sascha om at jeg kommer med de bamser jeg har på onsdag og så sørger hun for at de kommer videre. Sascha er en af fordelerne, som gør et kæmpe arbejde i gruppen Trøstebamser

Bamsen er hæklet i Mayflower cotton 8 på nål 2,5. Den er ca 18 cm høj når den sidder og hovedet er 13 cm bredt.  Jeg har brugt nogle af de grønne rester jeg havde, så farveskiftene er fremkommet da jeg løb tør for farven.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar