onsdag den 6. juni 2018

Trøstebamser

Jeg har meldt mig ind i facebook gruppen TRØSTEBAMSER for længe siden, jeg har fulgt deres side og synes mere og mere om det arbejde som bliver gjort, ser hvor stor en betydning de små bamser har, for de børn som får udleveret en i forbindelse med der kontakt med sygehusvæsnet.

Jeg har nu fået lavet min første trøstebamse, det blev en lille blå elefant, hæklet efter opskriften fra LITYFA

Den er hæklet i bomuldsgarn fra Netto, det som hedder LINE, på nål 2,5.
Øjnene er selvfølgeligt syet på, så der ikke er nogle små dele der kan gå af og komme i den gale hals, de blev godtnok ikke lige store, men det har da også sin charme, synes jeg.
Jeg har lavet stødtænderne lidt anderledes end der står i opskriften, jeg har hæklet dem lige som halen, men har dog kun taget ud til 6 masker og har så lavet 10 omgange i alt, så de blev lidt lange.

Den måler 15 cm i længden og 10 cm i højden.

Håber den kommer til at gøre glæde hos et barn en dag.

Jeg har lige nu en multifarvet elefant på nålen i farvene sort/grå/hvid, garnet er det Portugisiske bomuld som jeg købte i Fakta for et par måneder siden.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar