torsdag den 21. juni 2018

Nederdel i Jersy

Jeg manglede en arbejdsnederdel, så derfor gik jeg mit stof igennem. Jeg fandt et stykke pragtfuldt prikket jersy, eller rettere jeg fandt to stykker, noget jeg har købt igennem en gruppe på facebook, for meget meget længe siden.

Jeg har syet nederdelen efter HOMEMADE mønsteret RITA , jeg har brugt samme mønster til
min AVIS NEDERDEL Mønsteret er til fast stof, men jeg tog chanchen og lavede den i jersy.

Jeg har lavet nederdelen ud i et stykke og ikke med bærestykke som mønsteret angiver og så har jeg lavet den 10 cm længere.

Det gik lidt stærkt med oplægningen, efter jeg har taget billeder kan jeg se at den er lidt kortere bag på end den er foran, sikker nok fordi min bagdel er lidt stor.
Jeg havde i første omgang lagt den op med en enkelt stikning, men kanten tippede den forkerte vej, så måtte lige give den en stikning mere, så nu er den fin nok.

Alt i alt er jeg tilfreds med resultatet, det er en hurtig let nederdel, hvor der ikke er kælet for detaljerne. Den næste jeg skal lave, skal der altså kæles lidt mere for.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar