lørdag den 17. februar 2018

½ filtning af min yoke trøje

Ikke alt man laver ender med et godt resultat.

Da jeg strikkede Yoke trøjen fra Purl Soho første gang, lavede jeg den til mig selv, strikkede den på pind 4 i Alpaka fra Drops, det var en stor fejl at bruge pind 4, viste det sig senere.
Trøjen var dejlig lang i starten, den gik godt ned over numsen og den ville jeg gerne skjule, men trøjen blev ved med at vokse og vokse i længden, samt lidt i bredden. De sidste gange jeg har haft den på har jeg brugt den som kjole.

Men jeg var ikke helt glad for at bruge den, jeg syntes ærligt talt den så meget slasket ud, så jeg bestemte mig for at prøve at filte den lidt, så jeg proppede den i vaskemaskinen ved 30 grader bagefter kom den en tur i tørretumbleren i 10 minutter ved middelvarme. Det var med stor spænding og masser af mus i maven jeg lod trøjen gennemgå denne procces, men der var alt at vinde og intet at tabe.

Jeg er ok tilfreds med resultatet, trøjen er blevet kortere og tættere, men er stadig slasket/ bred for neden, men jeg vil helt klart bruge den mere nu. Mønsteret er blevet lidt mere udtydeligt, men det er så prisen, alternativet var at den bare ville ligge i skabet og ikke blive brugt.

De efterfølgende trøjer jeg laver efter denne opskrift og med samme garn, er lavet på pind 3 og det har givet et meget bedre resultat, som faktisk holder faconen.

I kan finde indlægget jeg lavede da den blev færdig lige HER
Opskriften til trøjen kan I finde HER den er på engelsk.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar