søndag den 10. december 2017

Kreiners kåbe opstart

Så kom jeg igang med Kreiners kåbe, dog ikke til mig selv, den må vente lidt, der er lige en som skal have en kåbe i julegave først, hvis jeg når at blive færdig, det håber jeg for de næste par dage har jeg masser af tid til at strikke, jeg skal nemlig frem og tilbage til København med tog, en tur på seks timer hver vej, så det vil sige at jeg har 12 timer til at trikke i.

Garnet er købt hos Holst garn, jeg har valgt at købe 500 g´s koner, selv om det er lige i overkanten af garn, men det var den billigsete løsning og så kan jeg helt sikkert godt finde noget af bruge restene til. Det er 55 % uld og 45 % bomuld, hedder Coast.
Der strikkes med dobbelt garn på pind 5,5. for at få strikkefastheden til at passe.

Opskriften på Kreiners kåbe kan i finde hos Hyggestrik

Jeg har købt garn til min egen kåbe med det samme, det er den smukke blå.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar