fredag den 10. november 2017

Striber går aldrig af mode

Det tredie og sidste par strømper til fødselsdagsgaven er nu færdig, lavet af restere fra de blå og grønne Arwetta strømper.
De er lavet i fine striber, hver stribe er fem omgange.

Uanset hvor påpasselig jer er med at vende modsat vej hver gang, får jeg altid kludret garnet godt og grundigt ind i hinanden, efter ikke ret mange ongange. Det sker kun når jeg strikker med fire nøgler på en gang, når jeg kun har to nøgler at holde styr på sker det meget sjældent, så min konklusin må så blive at når jeg skal strikke tofarvede strømper, skal jeg strikke en strømpe af gangen og ikke begge på en gang som jeg ellers har for vane.

Jeg synes af overgangen mellem striberne er blevet ret flotte og ikke så nemme at se, ved dog ikke om jeg har strammet garnet lidt for meget :-/ jeg synes det trækker lidt, håber det retter sig efter vask og brug. Jeg har snoet garnet på bagsiden for at få det til at låse.

Strømperne er strikket i Arwetta classic fra Filcolana, 80% merino uld og 20% nylon. På p. 2 og 2½. Der er slået 60 masker op.




total kludder :-/ 







Overgangen strammer lidt synes jeg 

Snoet tråde på bagsiden for at låse og få en pænere overgang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar