mandag den 2. oktober 2017

Lige lidt mere til barselsgaven

Jeg syntes lige at jeg ville lave et par ting mere i samme garn som Pixihuen, så barselsgaven blev et helt sæt.

Jeg har lavet et par vanter med snoninger, i kan finde opskriften HER jeg har lavet dem  i størrelse 12/18 måneder, jeg har dog ikke strikket snoren.

Så har jeg lavet et par strømper, i kan finde opskriften HER jeg har dog lavet lidt om på dem i forhold til opskriften. Fødderne skulle egentligt bare være strikket i glatstrikning, men jeg har forsat hulmønsteret på oversiden af foden. Der skulle et bånd i strømpen, men jeg har hæklet en snor i stedet. Jeg har strikket str. 12/18 mdr.

Nu skal tingene bare pakkes i kufferten og så afleveres engang i november.

Det hele er strikket i Filcolana Indiecita 100 % alpaca på to små rundpinde str. 2½.  Jeg har brugt det meste af et nøgle på 50 g til både strømper og vanter








Ingen kommentarer:

Send en kommentar