tirsdag den 2. maj 2017

Sofapuderne fik nyt betræk

I januar besluttede jeg mig for at mandag skulle være sy dag, jeg skulle stille og roligt arbejde mig igennem Skaberlyst´s online kurser, men der er blevet ved med at komme noget i vejen.
I dag har jeg haft fri, så jeg har brugt noget at tiden ved symaskinen, det er blevet til to sofapuder, syet efter vejledningen i kurset Kom godt igang med at sy selv fra Skaberlyst.

Stoffet er Lapper fra Ikea, som jeg har syet sammen, i kan læse om det i mit indlæg Der er en mening med galskaben

I det første pudebetræk, havde jeg lavet hullet for lille, så da jeg skulle proppe puden ind i betrækket gik syningen op, det næste fik jeg lavet lidt bedre.
Puderne er syet sammen i bunden efter at puderne er blevet monteret, så skal de vaske på et tidspunkt, skal det hele vaskes, ellers skal de sprættes op og syes igen, det er jeg ikke sikker på at jeg gider.

Det næste jeg skal lave, i følge sy-kurset,  er en mulepose også i stoffet fra Ikea.


Det er ikke nemt at sy bunden sammen, puden er lidt i vejen. 


Der presses sømme og hjørner på ærmebræt









Ingen kommentarer:

Send en kommentar