torsdag den 11. maj 2017

Sælskinds pung

Jeg er faktisk lidt stolt af den her sælskinds pung, jeg synes selv at den er blevet super flot.
Jeg har for første gange brugt min trykfod med glidesål og skindet blev faktisk hvor det skulle, sidst jeg syede i sælskind forskubbede det sig temmelig meget.
Jeg havde også købt nogle klemmer som man normalt bruger til viskestykker som har mistet deres strop, dem brugte jeg til at holde skindstykkerne sammen med.

Jeg har brugt mønsteret til mønt pung i bogen sy i sælskind.

Pungen er 16 cm bred og 12 cm høj.

Bøjlen er syet på i hånden og derefter limet med tekstillim, hold da op jeg skal have lært at bruge et fingerbøl, hvis jeg skal sy meget i sælskind, min langemand på højrehånd er da total øm.

Sælskind skal skæres ud, så jeg har købt skæreplade i Panduro i Nuuk, pladen kunne lige nøjagtig ligge i min kuffert. Jeg skal hilse at sige at man lige skal øve sig i at skære skind ud, jeg synes ikke at det er noget man bare lige gør.
Bøjlen er købt i Stof og stil i DK.















Ingen kommentarer:

Send en kommentar