lørdag den 29. april 2017

Hæklet håndklæde

Jeg har som regel noget nemt håndarbejde liggende, til når jeg har aftenvagt eller skal ud og flyve, denne gang har det været et hæklet håndklæde, i noget mint grønt bomuldsgarn jeg havde liggende, ved ikke lige hvor jeg har garnet fra.

Håndklædet er hæklet i grums en fm og en hstm, næste række hækles der hstm over fm og fm over hstm, disse to rækker gentages. Målene på håndklædet er 27 x 38 cm, det passer lige til den lille plads ved siden af vasken, på mit badeværelse.
Jeg har lavet en  picotkant hele vejen rundt om håndklædet.

Jeg har lavet et hul i begge ender, til at hænge det op i, jeg kan godt lide når man kan vende håndklædet, synes nemlig at man ellers altid bare tørrer hænderne i det nederste stykke :-) :-)

Jeg tror det næste nemme projekt skal være et par strømper til mig selv.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar