mandag den 13. februar 2017

Et par manddige strømper, til en herlig ung knægt.

Engang imellem skal man altså passe på hvad man siger og man bliver nødt til at tage konsekvensen af det man har sagt.

Jeg var i Brugseni i mandags, de havde strømpegarn på tilbud, ikke fordi jeg mangler, men de havde lige en masse lyserøde nøgler, som jeg faktisk ikke havde nogle af hjemme. Så jeg proppede fem nøgler i indkøbsvognen, sammen med tre stk. sælskind. På vej til kassen møder jeg nabo knægten, tror han er omkring 8-9 år, en skøn charmerende og bram fri knægt. For at drille ham siger jeg : se hvad jeg har købt, lyserød strømpegarn til nye strømper til dig. Knægten lyser op, ser på mig og siger: Det er en meget mandig farve. Blev jeg lige lidt mundlam ? ja det gjorde jeg.
To dag senere mødte jeg knægten, han ser på mig med hans charmerende smil og spørger til de der lyserøde strømper jeg har lovet ham.

Der var ingen vej uden om, jeg måtte vide hvilken størrelse sko han brugte og så hjem og igang med at strikke strømper til ham.

Strømperne er str. 33, strikket på pind 2 og 2½, jeg har slået 54 masker op. Garnet er Lane Cervinia Tollegno, 70 % uld og 30% Polyamid, fra Coop. Løbelængde 150 m / 50 g. Stikkefasthed 28 m 0 10 cm.

Nu skal strømperne bare afleveres, er spændt på hvad han siger og er meget spændt på om jeg også skal til at strikke et par til hans storesøster.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar