søndag den 5. februar 2017

Der er en mening med galskaben

Jeg har syet i mange år, ja faktisk siden jeg var 18 år hvor jeg fik min første maskine, jeg er nu 50 år og købte min anden maskine sidste år i maj, da jeg var en smut i Danmark.  Jeg syede meget da mine børn var små, men har ikke syet så meget de sidste mange år, for ca. 3 år siden tog jeg syningen op
igen, jeg opdagede at der var sket en masse siden jeg lærte at sy og jeg opdagede ikke mindst          Skaberlyst  og hendes fantastiske videoer med råd og tips.

Jeg forsøgte mig med hendes tilretning til stor barm og der mislykkedes, derfor bestemte jeg mig for at købe hendes online sykurser, jeg er begyndt på kurset; kom godt i gang med at sy.  Så nu sidder jeg og syr små stofstykker sammen ( købt i Ikea), dels for at lære min nye symaskine at kende og dels for at blive godt til at sy præcist. Jeg syr hjørner, for at lære at få dem skarpe og jeg presser sømme, fordi Signe siger at det skal man og for at se hvad forskel det gør. 

Jeg har IKKE taget hensyn til trådretningen ( Røde øre) men jeg syntes det var rimeligt bøvlet i det her projekt. 

Stykkerne skal ende med at blive et par puder og en mulepose, det får I af se i et andet oplæg.

Jeg kan varmt anbefale at købe Skaberlyst online kurser samt at følge hende på Youtube 
                                  


Alt er klart til at begynde at sy

Der syes og der syes, må indrømme at jeg her IKKE har taget hensyn til trådretningen. Da det skal blive til puder og mulepose.


Knivskarpe hjørner, så flotte har jeg aldrig lavet dem før


Bunken er færdig til at blive presset

Der presses sømme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar