mandag den 6. februar 2017

Barselsgave

Min skønne kollega Karen er rejst til Danmark med hendes familie, men  vi har stadig kontakt. Karen er blevet bedstemor og selvfølgeligt skal hun da have en gave til det første barnebarn, så har jeg også en god undskyldning for at lave noget babytøj.

Jeg har strikket  Buksedragt fra Hendes Verden, jeg har ikke strikket den i uld som der står i opskriften, men i Mayflower cotton 8, det synes jeg er mere baby venligt, det kan nemmere vaskes. Jeg har lavet en str. 3 måneder, da det jo tager lidt tid inden den når frem til DK, så heller lidt for stor end den er for lille når den når frem.

Den er strikket frem og tilbage på rundpinde og syet sammen bagefter. Jeg har strikket begge ben på en gang samt strikket for- og bagstykkerne ligeledes på en gang, jeg er nemlig altid lidt i tvivl om jeg måler helt korrekt, så stykkerne bliver lige høje, det gør de når jeg laver dem på samme tid. Det kræver selvfølgeligt at man enten har mange nøgler af samme farve eller at man deler de nøgler man har op i flere nøgler.

De skønne knapper har jeg købt af en inde i gruppen Knapper, knapper, knapper på facebook.

Nu vil jeg igang med at hækle et par Crocodile stitch støvler i samme garn og farver.
dem får i af se i et andet indlæg.







Bukserne er lidt højere bagpå, så der er plads til en blenumse





Ingen kommentarer:

Send en kommentar