fredag den 16. september 2016

De grimmeste strømper EVER

For lang tid siden startede jeg på at hækle et par strømper til min datter, nu har jeg hæklet dem færdig og ja jeg beholder dem selv, for de er bare ikke særligt vellykkede, nærmest grimme.
Det er første gang jeg har hæklet strømper og selv om de mislykkedes, så bliver det ikke sidste gang, det skal prøves indtil det lykkes.

Jeg har hæklet dem efter Drops Opskriften Seaside Socks/, jeg har brugt Drops Fabel ( 2 nøgler) og nål 2 og jeg har IKKE lavet en hækleprøve. Jeg lavede dem efter str.  38/40, men de blev alt alt for store, jeg måtte lave foden meget anderledes end den er i opskriften ellers ville den havde kunne passe en str. 45 inden jeg var færdig .( det var derfor de kom til at ligge så længe inden de blev lavet færdige, jeg blev godt og grundigt sure på dem)

Skaftet måtte jeg også lave om på, da det var alt for stort da jeg lavede det som i opskriften.
En ting har jeg da lært og det er at jeg SKAL lave en hækleprøve inden jeg går i gang, især når jeg ikke laver i originalgarnet. Der var så heller ikke nok garn, derfor blev jeg nødt til at lave den sidste omgang med 6 db-stm  istedet for 7 db-stm i hver gruppe.

Der er meget firkantede i tåspidsen og hælen, de er ikke blevet lige lange, så alt i alt et mislykket projekt, der må bruges i gummistøvlerne, så ingen ser dem. 

Der skal  ikke gå så lang tid imellem  jeg arbejder på projektet, min hæklefasthed har nemlig forandret sig meget på den tid der er gået,  så strømpe Nr. 2 et noget løsere lavet end Nr. 1.

Hæklede strømper, dem skal jeg øve mig noget mere på






Ingen kommentarer:

Send en kommentar