søndag den 15. november 2015

Grønlands håndarbejde

Jeg har købt et stykke strikket håndarbejde, noget jeg sjældent gør, laver det jo for det meste selv. Men hende der ordner al vasketøjet på sundhedscenteret hvor jeg arbejder, kom her den anden dag, med nogle håndledsvarmere hun havde strikket og hæklet.

For det første synes jeg de er utroligt flotte med perlerne og den hæklede kant,  for det andet ved jeg at hendes løn er ussel og jeg mener ussel, da mindstelønnen er meget lille her i Grønland og for det tredje så ville jeg aldrig komme til at lave et stykke arbejde med indstrikkede perler, så derfor betalte jeg gladeligt de 200 kr. hun forlangte og som jo egentligt også er billigt for så flot et stykke håndværk.

Så her får i Florantines smukke håndarbejde at se.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar