fredag den 10. juli 2015

Baby støvler, hæklede

Jeg tror aldrig jeg bliver træt af at hækle sko til de små baby fødder, jeg synes simpelthen de er så skønne og så er det et super nemt og hurtigt projekt.

Denne her gang har jeg købt en opskrift af Birgitte Sloth, på Ravelry, prisen for opskriften er 31,25 kr. og skal jeg være helt ærlig synes jeg at den er i den dyre ende af opskrifter. Ikke fordi opskriften er svær at forstå, men fordi jeg synes der er nogle manglende oplysninger, så som hvor meget garn man skal bruge, hvad hæklefastheden er og hvor lang sålen er på de forskellige størrelser, så jeg vil ikke mene det er en opskrift en helt nybegynder skal gå til. Men ellers er det en super god opskrift og det er nogle super smukke støvler og så skal man helt sikkert belønne en dygtig designer som Birgitte for det store arbejde hun har lagt i det at lave en opskrift.

Jeg har hæklet dem i et garn der hedder Deco, til pind 3½ - 4 strikkefastheden er 21 m = 10 cm og en løbelængde på 50 g = 112 m. Jeg har brugt knap 1 nøgle ( 50 g) til et par støvler i størrelse 6- 12 måneder. Sålen er 12½ cm lang, det svarer til en sko størrelse 21. Garnet består af 20 % uld og 80 % akryl.

De næste jeg vil lave efter denne opskrift, bliver lavet i Drops Cotton Light.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar