mandag den 13. april 2015

Afprøvning af nye mønstre

Jeg arbejder lige for tiden med at få min Plissejakke, som jeg startede på marts 2014,  færdig. I kan læse om den HER.
Men det er et stort arbejde og tungt at sidde med, så ind imellem er jeg nødt til at lave nogle små nemme og hurtige ting, ellers overbelaster jeg bare min nakke og skulder.

Jeg har derfor de sidste dage afprøvet endnu et strikke mønster, som blev til en karklud. Den er strikket i en rest Mayflower helårsbomuld. Mønsteret er meget meget nemt.
Pind 1:  en ret en vrang, start og slut pinden med en ret.
Pind 2: Ret på alle maskerne.
Dette giver en tæt og skøn skøn karklud.

Det andet lille projekt jeg har lavet er et hæklet køkken håndklæde. Også et meget nemt mønster, hæklet i nogle rester af Paris fra Drops, samt dobbelt Mayflower 8/4 garn ( den lilla) da jeg ikke havde nok Paris til at få en ordentlig størrelse på håndklædet. Det måler 39 cm x 28 cm.
Mønsteret består udelukket af fastmasker og stangmasker, forskudt af hinanden på hveranden omgang.
Det vil sige at man hækler 1 fm, 1 stgm og gentager dette omgangen ud, vend med 1 lm. på næste omgang hækles der 1 stgm, 1 fm, så stgm ligger over fm og fm ligger over stgm.
Nemt og smukt mønster.

Forside af strikket karklud

Bagside af strikket karklud






Ingen kommentarer:

Send en kommentar