lørdag den 7. marts 2015

Falsk patent, på en anden måde.

Jeg blev lidt skuffet over mine strikkede karklude, da de blev våde. De udvider sig helt vildt, det er som om at mønsteret ikke er fast nok, så jeg har lavet endnu en karklud, den her gang har jeg brugt en anden metode til falsk patent, i kan finde den HER,

Det er som om Karkluden bliver mere fast ved at bruge den her metode,  jeg har samtidigt brugt strikkepind 3 i stedet for 3½, dette gør jo også at den bliver mere fast. Jeg har lukket fast af i rib, dette gør også at den ikke gir´sig så meget.

Metoden gør også at for og bagsiden ikke bliver ens, men det gør jo ikke så meget, det er jo trods alt kun en klud der skal bruges til lidt af hver.

Har testet og godkendt karkluden i våd tilstand, det bliver helt sikkert den her metode jeg bruger til min karklude fremover. Men skal nok også lige prøve det der hedder halvpatent og helpatent, jeg synes nemlig  det er super sjovt at afprøve nye strikke metoder og inde på Drops har de vildt mange videoer der viser hvordan man gør.


Blev så skuffet da den blev våd, den er blevet meget løs i det.

Ny metode, forside

Ny metode, bagside.

I våd tilstand, meget bedre. 


4 kommentarer:

  1. Hej. Jeg sidder og leder efter inspiration til hjemmestrikkede karklude. Jeg er vild med, at du viser både tør-og-våd og for-og-bag og linker til drops-video. Tror, jeg vil prøve at strikke sådan nogle som dine - tak for inspiration!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du kan lide den måde jeg viser mine ting på og hvor er jeg glad for at kunne jeg har kunnet inspirere dig. God fornøjelse med forsøget.

      Slet
  2. Jeg strikker perlestrik med retkanter. Garnet er bonuldsgarn fra Søstrene Grene, pind 3. De bliver fine faste efter en 60 graders vask og evt. en tumbling, synes jeg.
    Har luret lidt på at prøve falsk patent dog. Måske det en dag skal prøves af :) De ruller ikke sammen? Prøvede engang en glatstrikket opskrift; de rullede sammen og blev derfor trevlet op og strikket om. Siden har jeg kun strikket perlestrik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina

      Mine falsk patent klude ruller ikke sammen, med om det er fordi de er stikket i et lidt tykt bomuld, det ved jeg ikke, ved ikke hvordan de opføre sig i tyndt bomuld.

      Slet