tirsdag den 27. januar 2015

Julekjole med forhindringer, som blev en januarkjole.

Jeg er medlem at en facebook gruppe der hedder sypigerne, jeg er vil med den gruppe og får enormt meget inspiration. Jeg er en kjolepige, går næsten altid i kjole og derfor er gruppen så god for mig.
De bruger rigtig meget Onion mønster, da jeg for mange år siden syede til mig selv, brugte jeg næsten altid enten Burda, Alt om Håndarbejde eller Ingelise sy og strik.

Jeg besluttede at prøve et Onion mønster og købte det der hedder 2013, selvfølgeligt købte jeg også stof. Glædede mig til at komme hjem og komme igang, så jeg kunne have en ny, hjemmesyet julekjole. Men ak ak ak denne proces var ikke så nem som den plejede at være, eller også er jeg bare blevet noget rusten udi at sy til mig selv.

Jeg glemte at tjekke om målene passede, det gjorde de ikke, ja så måtte jeg jo igang med at lede på nettet efter et sted, hvor jeg kunne lære at gøre mønsteret større. Det fandt jeg hos Skaberlyst hun laver nogle fantastiske videoer, fredags videoer kalder hun dem. Her lærte jeg at graduere mit mønster og at tilrette det til en stor barm.

Jeg havde noget tyk Jersey liggende og brugte dette til at lave en prøvekjole i.
Jeg har pillet op et par gange og lavet ekstra indsnit i ryggen, da jeg (heldigvis) har tabt mig efter jeg klippede kjolen.

Men alt i alt er jeg blevet glad for resultatet. Jeg skal dog have lavet et nyt mønster, før jeg begynder at klippe og sy af det stof jeg købte til at lave julekjole af.

Graduering af mønster, jeg skal være lidt mere præcis næste gang

Forsøg på tilretning til stor barm





Skønt med en oplægningsstang på ginen


Så mangle den bare at blive vasket. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar