søndag den 14. december 2014

Dødningehoved jakke til Bobby Olsen

Jeg var så heldig at få fat i et stykke fleece, med dødningehoveder. Det er helt perfekt til at lave en ny trøje af, til Bobby Olsen.

Jeg løb bare ind i lidt problemer, stykket var ikke stort nok i højden, så jeg måtte vende mønsteret på den forkerte led, altså kom strækket til at gå på langs af trøjen og ikke på tværs. Selv om jeg rettede mønsteret til i bredden, måtte jeg alligevel sætte nogle kiler ind, så den ikke strammede alt for meget over hans brede brystkasse, Bobby Olsen er jo en lille tæt og kompakt hund, med en temmelig bred brystkasse.

Der var ikke nok stof til at lave hætten, så jeg satte nogle stykker imiteret skind ind, det gjorde faktisk at den fik et sejt look.

Trøjen er lidt åben i halsen, så jeg vil prøve om jeg kan lave et tørklæde af fraklippet.

Mønsteret er fra Stof & stil du kan finde det HER









Ingen kommentarer:

Send en kommentar