onsdag den 27. august 2014

En kæmpe grydelap.

Nu har jeg lavet min første grydelap. Jeg forelskede mig i de Hotte grydelapper fra Garn Grammatik, med bobler. Opskriften kan i finde HER
Det er ikke kun mit første forsøg med grydelapper, men også med bobler. I opskriften står der ikke hvor mange stgm hun har brugt til hver boble, men jeg har brug fire til mine.

Jeg havde noget Drops Paris liggende som jeg valgte at bruge til det her projekt, det er noget tykkere end det der er brugt i opskriften, men da der ikke var en hæklefasthed eller mål på det endelige resultat, gik jeg glad igang. Det resulterede i en KÆMPE STOR GRYDELAP. Men intet er lavet forgæves, man kan nemlig bare nøjes med at bruge den ene. Den er også blevet noget tyk, da jeg har lagt Termovat ( købt i stof2000) imellem, jeg ville oprindeligt havde haft et dobbelt lag i, men det blev altså for tykt.

Målet på min færdige grydelap blev. 26x29 cm ( Jeg har haft skrevet til Louise på Garn Grammatik og hendes mål er 19x19cm, hvilket der er blevet skrevet ind på opskriften). Jeg synes ikke at min kant blev pæn når jeg kun hæklede en Picotkant, derfor hæklede jeg først en fm kant og derefter en Picotkant.

Det er en nem opskrift, men man skal være omhyggelig med at få hæklet alle maskerne på omgangen efter boblerne, jeg tæller selv hver gange, for har haft sprunget over nogle et par gange og jeg kan ikke fordrage at pille op.

Jeg har for år tilbage strikket rigtigt meget i Paris, men aldrig hæklet i det og det er jeg nu heller ikke sikker på at jeg gør igen, det skiller rigtigt meget, hold da op man skal være opmærksom på at få alle trådene med. I kan forhåbentligt se hvad jeg mener på et af billederne.

Jeg brugte 150g Paris farve nr.33 og ca. 25g Paris farve nr.06
Garnet kan I finde HER

Tøzen ville gerne have et håndklæde i samme farver, men med mest pink, så det lavede jeg selvfølgeligt til hende.
 Det kan i læse om i et andet indlæg HER







Termovat tilklippes, det blev dog kun til et enkelt lag.
Jeg er ikke helt tilfreds med kanten, så det blev en ommer. 


Så er der lidt hold på de 2 lag der skal hækles sammen


Her sammen med en grydelap, min mor har lavet. 

Her kan I se hvordan garnet skiller og at jeg ikke har fået løkken igennem alle trådene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar