søndag den 24. august 2014

Crocodile stitch til voksne

Jeg er blevet spurgt om jeg vil lave mine Crocodile Stitch futsko i en rød str. 39, og ja selvfølgeligt vil jeg det.

Jeg har lavet lidt om på sålen, den er blevet lavet længere end i opskriften, da jeg synes den var for kort, og så har jeg lavet dobbelt bund, dvs. jeg har hæklet fire bunde, hæklet dem sammen to og to med en stofbund imellem. Efter at have hæklet dem sammen, har jeg syet bunden på kryds og tværs, så stoffet bliver liggende fladt  imellem bundene, det ville være ærgerligt hvis det kommet til at krølle imellem de to hæklede bunde.

Garnet jeg har brugt er noget der hedder DECO, 80% Akryl og 20% uld, 50g = 112 m. P 3½ - 4 og 21m = 10 Cm , pris 17,50 pr. nøgle. Ikke et garn jeg er helt vild med, da jeg synes der er for meget akryl i det, men det er slidstærkt og til en rimelig pris.

Opskriften kan I købe HER
Jeg har lavet et indlæg med links til hjælp, bla. til oversættelse fra engelsk til dansk, den kan I finde HER








Jeg brugte en sål fra en sko, til at måle om den hæklede sål ville komme til at passe.


Havde en rest tykt lærrede som var perfekt til sål.




Da de ikke var til mig selv, sendte jeg et billede, så hun selv kunne bestemme knappen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar