onsdag den 25. juni 2014

Hæklet hårbånd med edderkop mønster

Jeg fik lige lyst til at lave noget hurtigt og enkelt, jeg manglede et hårbånd, så jeg satte mig ned og bladrede i min dejlige, hæklerens stor teknik- og mønsterbog. Jeg fandt et sødt edderkop mønster, som jeg syntes havde den rigtige bredde.
Jeg lavede en rapport og gentog denne tre gange, derefter hæklede jeg et bånd, til at binde bag nakken.
Jeg havde mit ny lavede hårbånd på, på arbejde i går aftes og en af mine kollegaer bestilte et, til sit barnebarn i lyserødt. Så her til morgen, lavede jeg lige et, håber hun kan passe det, for jeg havde jo ikke noget at måle efter, ellers må jeg lave et nyt, det er nemt og hurtigt.
Jeg har til mit eget brugt en rest af merceriseret bomuldsgarn og det lyserøde er lavet i Cotton Mix fra Super Bedst.

Absolut et must, når man hækler. Jeg betragter den som min lille hæklebibel





































































Ingen kommentarer:

Send en kommentar