fredag den 14. marts 2014

Endelig resultat af Crocodile Stitch baby booties

Så blev jeg færdig med de søde små baby sko. Det var faktiske ikke så svært at hækle efter en engelsk opskrift som jeg troede, jeg har godt nok gjort det en gang før med Brain Wave huerne, men det var en meget nem og enkel opskrift, du kan finde indlægget om dem HER.  Den her opskrift var noget mere kompliceret og havde mange flere forskellige masker. Men det gik, ved hjælp af forskellige oversætteses lister, som jeg har fundet på nettet ( kan ikke huske hvor), en video fra drops og en video fra youtube. Ja og så har jeg også travlet op et par gange eller tre, men øvelse gør jo mester, som man siger.

Jeg har fået flere henvendelser på om jeg kan oversætte opskriften til dansk, det kan jeg jo egentligt godt, men jeg skal så først lige have en tilladelse fra dem der har lavet opskriften og jeg skal også have tiden til det og det synes jeg faktisk ikke at jeg har. Men jeg har lovet at jeg ville ligge nogle link op til de videoer jeg har brugt, samt til de lister med hækleudtryk jeg har brugt, hvis det for nogle af jer ikke er nok, ja så kan i bare kontakte mig og så skal jeg hjælpe jer så vidt det er muligt for mig.

Men jeg synes helt sikker ikke I skal lade jer stoppe af at det er en engels opskrift, det er bare at gå igang og så endelig spørge om hjælp, hvis der er noget der driller. Når man oversætter, skal man være opmærksom på at der er forskel på engelsk og amerikansk.



Garnet jeg har brugt er Rustik fra Netto, det er lidt stift i det, men jeg tror det fortager sig, sådan virker det i hvert fald, det er som om der er meget lanolin i det, hænderne bliver lidt fedtede når man sidder og arbejder og så smitter det faktisk også temmelig meget af, mine hænder var helt blå da jeg var færdig. Det er et nemt garn at arbejde med, bliver dog lidt flosset og "uldent" når man trævler op, hvilket man jo helst heller ikke skal. Det er ikke nemt at trævle op, men det er der jo faktisk ikke ret meget uld garn der er. Tykkelsen på tråden varieret også lidt, der har været enkelte steder hvor jeg har tænkt om det ville kunne holde, da tråden var meget tynd, så jeg tror ikke det er et særligt slidstærkt garn.
Garnet passer nogenlunde til hæklefastheden i arbejdet, jeg hækler dog lidt løst, så jeg har brugt nål 2,5. Det eneste sted hvor jeg har justeret på opskriften er i antal rækker på sålen for at få den lang nok og så er antal masker du tager op til foden jo selvfølgeligt også forøget.

Tæppet bag ved banderolen er IKKE lavet af Rustik garn.


OPSKRIFT: HER

HÆKLEUDTRYK:  HER hækle forkortelser dansk/engelsk/usa
                                     Og HER er flere
                               
RELIEFMASKER VIDEO: HER

CROCODILE STITCH VIDEO: 


Jeg håber at det kan hjælpe jer, så I springer ud i det.


4 kommentarer:

  1. De er altså SÅ søde! Det er et godt farvevalg.

    SvarSlet
  2. Fik du nogensinde tilladelse til at oversætte den?? For jeg sidder fast!! Hvilket jeg har gjort i en måneds tid nu... :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kikki
      Nej jeg har ikke fået tilladelse til at oversætte opskriften.
      Men jeg vil da meget gerne prøve at hjælpe dig videre, hvis du fortæller mig hvor du er kørt fast.

      Slet