onsdag den 26. februar 2014

En gammel sag, bliver stadig brugt flittigt.

Jeg er pjattet med uld, mine bedste sweaters er dem af uld, sådan er det også med mine vinternederdele, samt det andet vinter tøj jeg har.
Da min knægt var baby, var hans undertrøjer af uld, hele året rundt, havde han den ikke på,  blev han forkølet og fik bronkitis med det samme.
For efterhånden mange år siden, var jeg på ferie på Læsø og selvfølgeligt var jeg en smut forbi Læsø uldstue, der købte jeg garn og mønster til en lækker sweater, kaldet klaver. Den er strikket på tynde pinde og det tog mig faktisk et par år at blive færdig med den. Jeg elsker den sweater og bruger den flittigt hele året rundt, selvfølgeligt ikke så meget om sommeren, men her bliver den altså også brugt.

Man kan stadig købe, både garn og mønster.
http://www.laesoeuldstue.dk/pi/Klaver_Sweater__m%C3%B8rkebrun_lys_brun_mellemgr%C3%A5_lys_gr%C3%A5_S_2524_149.aspx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar