lørdag den 4. januar 2014

Er gået igang med Brain Waves beanie hue til "the Twins"

Uha har godt nok sat min egen tålmodighed og mine hækle evner, på noget af en prøve.
For det første er jeg for aller første gang, gået igang med en Amerikansk opskrift ( hækle udtrykkene er lidt anderledes fra de Engelske, fandt jeg ud af), for det andet er det ikke original garnet jeg bruger, så jeg har måtte ændre på nålestørrelsen, hvilket ikke gjorde så meget, for så havde jeg en undskyldning for at købe de meget omtalte Clover hækle nåle, som for øvrigt er meget meget skønne at bruge. Jeg fandt også ud af at jeg var nødt til at hækle med dobbelt garn.
Så jeg gik frejdigt igang med den første hue, (skal lave to, da det er til et tvillingpar, min niece og nevø), men kunne hurtigt se at den ville blive alt alt for lille. Hæklede så en lille prøve, for at beregne hæklefastheden. Tegnede og beregnede, for mønsteret skulle jo passes til, til de nye antal masker.
Jeg var dog stadig i tvivl om den kom til at passe, så lagde en besked på facebook, hvor jeg søgte et barnehoved str. 50-52 cm, da min niece og nevø bor i en anden by og jeg ikke lige kan komme til at prøve huerne på dem. Så lånte et barnehoved og fandt ud af at jeg nok lige skulle øge maskeantallet med 6.
Men ikke alle prøvelser er over endnu, for hvor lang/dyb skal sådan en hue være, måtte igen ty til facebook og spurgte i en af de grupper jeg er medlem af, samt jeg har målt min egen hue, så nu bider jeg tænderne sammen, laver huerne færdig til d.13, hvor jeg skal være sammen med ungerne, og håber på at de passer.

I skal nok få billeder af det færdige resultat.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar