søndag den 10. november 2013

Mortens aften

Dagen idag, har stået i madlavningens dag. Det er jo Mortens aften, så vi har spist and.
Ungerne og jeg er vilde med gammel dansk mad, men vi vil helst hvis det har fået et moderne tvist.
Så anden er blevet fyldt med ingefær, frisk salvie, hvidløg, løg og svesker .... mums det smager godt og anden bliver bare så mør, jeg har lavet den de sidste på år til jul og den er absolut et hit. Opskriften har jeg fået igennem en Lidl reklame for flere år siden.
Til andstegen servere jeg en blommekompot. Bestående af blommer, ingefær og salvie stegt ved høj varme i andfedt.




Vi skulle selvfølgeligt også have rødkål til. Det er så min helt egen opskrift. Her er et billede af ingredienserne, men da jeg prøvesmagte dem, var der lige som om der manglede noget, tilsatte derfor lidt rødvinseddike og den blev perfekt.

Andsteg får vi ikke så tit, men noget jeg laver regelmæssigt, ja faktisk en gang om ugen, er rugbrød. så har altid en surdej i køleskabet. Jeg fandt for flere år siden en opskrift i en gammel kogbog, har igennem de første år jeg bagte dem udviklet den og rettet den i ind til vores egen smag, så idag laver jeg den ens hver gang.
Har idag sat rugbrødene igang og skal så bage dem i morgen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar