fredag den 22. november 2013

Luffer til min datter.

Jeg har tilmeldt mig en gruppe på face, hvor man strikker til for tidligt fødte børn på landets neonatalafdelinger og er gået igang med et tæppe. Jeg gør det fordi jeg gerne vil hjælpe andre, min niece og nevø er født for tidligt og har lagt på neonatalafdeling og fordi jeg så kan få mine bomulds garn rester brugt til noget meget fornuftigt.
Gruppen hedder: Strik til børn på neonatalafdelinger vest for storebælt... der er også en som hedder øst for storebælt, mener jeg




Da jeg stolt fortalte min datter om dette, var hende svar: hvad så med dine egne børn, skal de bare gå og fryse hele vinteren? Først forstod jeg ikke lige helt hvad hun mente, men hun mindede mig så om at jeg havde lovet at lave nogle nye vanter til hende. Jeg har for 2 år siden strikket og filtet 2 par luffer til hende, men de gik i stykker sidste år, jeg havde lovet at lave nye, men havde glemt alt om dette. UHHH jeg fik røde øre.

Så nu er alle andre projekter sat på stand by, lige bort set fra et par nisse futter til min niece, er begyndt at stikke nye sorte uld luffer, der skal filtes og have foer af bomuldsrib, for den kære datter kan ikke klare at have uld direkte på huden, men vil gerne have varmen fra den.



Blev enige med mig selv om at hun da også skulle have et par i beige, som er hæklede, faldt over opskriften da jeg lige skulle se om drops havde opskrifter på filtede luffer. 

Så har været lidt på handlen idag, købte garn til 2 par luffer ( vil også selv have et par), strømpepinde nr 3½ ( kunne kun finde 3 pinde af dem jeg havde, gad vide hvor de 2 andre er blevet af?), bomulds-rib til at lave foer af, et pompon sæt (har manglet det meget længe) og termofix til at putte inden i de grisegrydelapper som jeg har bestilt garn hjem til (de skal bruges til mandelgave samt veninde/værtindegaver)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar